МОН оприлюднило методичні рекомендації для садочків на новий навчальний рік

/Files/images/photo_2023-08-22_14-46-33.jpg

Міністерство освіти і науки опублікувало методичні рекомендації щодо діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році.

Ознайомитися з ними можна за посиланням.

У документі зазначено, що пріоритетними напрямами діяльності дитячих садків у 2023/2024 навчальному році є:

  • організація та підтримка безпечного освітнього простору;
  • організації освітнього процесу в різних форматах і подолання освітніх втрат;
  • педагогічна взаємодія з дітьми, зокрема з дітьми з особливими освітніми потребами;
  • партнерство у співпраці з батьками або законними представниками дітей;
  • організаційно-методична підтримка керівників і педагогів ЗДО;
  • організація атестації педагогічних працівників;
  • організація харчування в ЗДО.

У період воєнного стану питання безпеки в освітньому просторі має найважливіше значення. У Міністерстві освіти і науки наголошують на необхідності організації укриттів у садочках і проведенні інформаційно-роз’яснювальної роботи з дотримання алгоритмів у разі надзвичайних ситуацій. Зазначено, що ЗДО можуть розглядати альтернативні форми навчання:

  • дистанційну освіту;
  • короткотривале перебування в групах;
  • сімейне виховання;
  • педагогічний патронаж тощо.

Для надолуження освітніх втрат у МОН рекомендують:

  • спланувати комплекс заходів на підтримку дітей;
  • організувати та надати психологічну допомогу учасникам освітнього процесу;
  • звернути увагу на програми підтримки педагогів ЗДО та розвиток їхньої професійної кваліфікації.

Важливим аспектом роботи садочків, згідно з методичними рекомендаціями, є налагодження зв’язку з батьками, які разом із дітьми перебувають за кордоном. Їм варто запропонувати освітні ресурси для навчання в дистанційному форматі.

У МОН наголошують на необхідності створення умов організації освіти для дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, у документі приділили увагу:

  • продовженню здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами;
  • створенню безпечного навчального середовища для таких дітей і наданню якісних психолого-педагогічних послуг;
  • змінам до нормативно-правових актів для забезпечення освіти осіб з ООП в умовах воєнного стану;
  • важливості й ролі асистентів вихователів у забезпеченні ефективного інклюзивного навчання;
  • важливості дотримання прав батьків на вибір закладу та форми освіти для дітей з ООП.

Закладам дошкільної освіти рекомендують забезпечити батьків консультативною підтримкою та регулярним спілкуванням, а також ознайомити їх з протоколами безпеки та залучити до формуванням безпечної поведінки дітей.

У МОН наголосили, що під час воєнного стану зросла потреба в організаційній, методичній і ресурсній підтримці керівників і педагогів ЗДО. Садочкам, у яких навчальний процес призупинений, рекомендують використати цей період для підвищення кваліфікації працівників.

Крім того, у документі зазначено, що з 1 вересня набирає чинності нове Положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України. Воно передбачає важливі зміни щодо атестаційних комісій та атестації педагогів в системі дошкільної освіти. У ньому можна знайти деталі щодо створення та повноважень атестаційних комісій I та ІІ рівня, а також отримання педагогами кваліфікаційних категорій “спеціаліст”, “спеціаліст другої категорії”, “спеціаліст першої категорії” й “спеціаліст вищої категорії”.

Кiлькiсть переглядiв: 35